HTML

Mi és a kutyáink

Egy blog gazdikról és kutyáikról, tanításról, tanulásról, hibákról, türelemről. Hát ilyesmik :)

Friss topikok

2010.04.22. 00:03 marooned

[Szergej] Tavaszi zsongás

Most hogy jó idő van, csinálunk mindenfélét. Talán még több mindent is, mint amennyit kéne.

Járunk ugye nyomkövetni. Ezzel most ott tartunk, hogy hétvégén már 100 lépéses nyomszárat kell csinálnunk, és már nem kell minden lépésbe jutifalatot rakni. Kéne itthon gyakorolni a tárgyjelzést is, de annak még nem kezdtem neki.

Új dolog, hogy terápiás jelleggel bejárok Szergejjel a kutyaoviba. Ez azért van, mert ő tart a heves, hebrencs kutyáktól, és itt bőven van ilyen. Azt csinálom, hogy amikor szépen bátran viselkedik és eltűri a kölykök hülyeségeit, akkor klikkelek neki, így szépen meg fogja szeretni ezeket a szitukat :) Eddig már voltunk három ovin, és nagyon szépen haladunk. Már volt olyan is, hogy egyszerre három kutya magasodott Szergej fölé, és ő szinte észre se vette őket :)

Szintén új dolog, hogy bejárunk a terápiás foglalkozásokra (itt főleg agresszív, hiperaktív és extrém félős kutyákkal foglalkozunk) is, amikor csak tudunk. Ebből már elég sokon voltunk, és ide jár Bodza is. Ez is főleg azért van, mert itt is kontrollált körülmények között lehet foglalkozni Szergej félősségével, meg egyébként nagyon érdekes az egész, sokat tanultam már eddig is, és a társaság is jó.

Az egyik terápiás kutya (egy agresszív Dobbermann) most kezdte az alapfokú tanfolyamot, így bementem az első két foglalkozásra (volt rajtam is szép narancssárga mellény :)), hogy megnézzem, mi fog történni. Gondoltam majd szépen sétálok Mariann (a terápiás csoport vezetője) mellett, aki majd magyarázgat nekem ezt-azt. Hát, nem egészen ez történt. Jött ugyanis a tanfolyamra egy még sokkal problémásabb kutya (egy steffotdshire terrier, aki még emberre is visszatámad), és a Dobbermann rám maradt, hogy majd akkor én figyelek rá. Háááááááááááááááát, ezért ez kemény süti ám! Főleg, hogy eddig kb semmi kapcsolatom nem volt a kutyával, teljesen közömbös volt irántam, így behívni sem volt sok esélyem az elején, és így kellett megakadályoznom, hogy balhét csináljon a drága.. A második nap már azért ismert valamennyire, így akkor már ki tudtam hívni parásabb szitukból, még mielőtt bekattant volna az agya, de így is összebalhézott egy bulldoggal (Fülöp, itt lakik a Ráday utcában), aki nagyon okosan átszökött a másik csoportból hozzánk, és egyenest a dobbermannak ment :( Szerencsére komolyabb baj nem történt, sőt, még a Bulldog fogta tovább a másik kutyát.

A terápiás csoporttal foglalkoztunk még egy nagy Leonbergivel, aki szintén genyó, egy Beagle-lel, aki hiperaktív, két pitbullal, akik elég neveletlenek, és ha ketten vannak, néha elindulnak zsákmányt szerezni, egy félős kicsi beagle-lel és egy másik nagyon félős tacsi szerűséggel.

Egyébként köszönjük, jól vagyunk :) Vannak új frizbijeink, nagyon szépen szállnak. Vettem egy drágábbat is, hogy az biztos nagyon jó, csak azt nem figyeltem, hogy nehezebb is, és hát nem rossz az, de valahogy nem az igazi. Messzire nagyon jól lehet vele dobni, mert erős szélben használhatóbb, de kábé ennyi. Jobb a régi :) Voltunk egy frizbis workshopon is, de nem tetszett annyira, meg mocskos fáradt is voltam, így egy óra ücsörgés után leléptem.

Elkezdtem megtanítani Szergejnek is a lábam között átugrást és a nyolcast meg a szlalomot. Egész jól mennek már :) Bodza is haladt a trükkjeivel, már tudja a körbeforgást :)

Egyébként most hogy tavasz van, Szergej egyre több időt tölt kutyalányok hátsója környékén, és ez engem mocskosul zavar. Vissza tudom hívni ilyenkor is (mondjuk nem szívesen jön, és nem elsőre), de akkor sem jó ez így, zavarja a másik kutyát is, neki se jó, mert úgyse lesz semmi. Erősen gondolkodom az ivartalanításon, de még nem döntöttem..

Jaaaa, és a legjobb: megyünk kutyás táborba a nyáron! Már ki is fizettem az előleget a faházra. Eddig hárman vagyunk négy ágyra: Ági jön velünk a nyomkövetésről és a kutyaoviból, hozza Mash-t és az új kicsi rotit, aki még meg sincs, most van kiválasztás alatt :)

ui: képek sajna most nincsenek.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ebugatta.blog.hu/api/trackback/id/tr941941508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NaP · http://nagyek.blog.hu 2010.04.23. 13:55:57

Kár, hogy nincsenek képek!
Legközelebb legyenek! Irgum-burgumm!

samsaratrial 2010.05.07. 12:32:50

Szia Rémusz, nagyon eltüntetek! Jártok klub-ra? Milyen az élet középfok után? Mi most kezdtünk :)

Üdv a Petőfi híd budai oldaláról,

HaNNa

marooned 2010.05.12. 09:11:30

Szia HaNNa!

Én nagyon örülök, hogy elvégeztük a középfokot, mindenkinek csak ajánlani tudom :) Az alapfok is jó, de igazán csak a középfok után éreztem azt, hogy szinte bármit meg tudok tanítani a kutyáimnak, ha rászánom az időt.

Ami még változott azóta, hogy a tanfolyamokra nem én készítettem fel Bodzát, vagyis akkor a sétákon kívül nem foglalkoztam vele, és most, hogy tanítottam neki pár trükköt, sokkal jobb lett a viszonyunk :)

--
Rémusz
süti beállítások módosítása